vecka 31

Ja då var jag i vecka 31 (30 veckor + 0 dagar).
Om snart exakt två månder kommer kanske pyret ut. De har som stannat av allt känns de som. Jag tänker inte så mycket på de och inhandlingen har stannat av. Jag måste nog kolla igenom en gång till så allt känns bra. Måste hämta stolen hos Malin och fundera vad man ska ha i väskan kanske. :P
De är ju overkligt som tusan!! Bebisen tycker ut sina fötter och armar och man kan tydligt känna foten spänna ut magen. Helt underbart. Han/hon har skonat mina revben hittills ganska bra. Nu kommer sparkarna ganska mitt på magen och den ligger med huvudet neråt.


I vecka 31 är medelkroppslängden 42 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1800 gr. Huvudets omkrets är 29,5 cm. Dina aktiviteter påverkar barnets beteende - ljud från yttervärlden, om du äter, om du ligger eller går - sådana saker påverkar barnets aktivitetsnivå.




Nu har vi dock varit dålig länge. Natalie hämtade vi på dagis i torsdags med feber och kräkningar. Hennes hosta blev värre och värre. I måndags var Danne och Natalie dålig och vi besökte VC, Natalie fick en dundermedicin för hennes hemska hosta. Hostan blev mildare jättefort och nu får hon sova på nätterna. Igår hade hon fortfarande feber och var hängig men lekte mer och mer och idag har hon lekt massa. Känns skönt att se! Om hon är feberfri imorn så kanske hon får gå en sväng på dagis på fredag. Men de är så trist att vi missar snö o isfestivalen ikväll på dagis om nu inte något under sker. Danne har feberfrossa ännu. Verkar vara ett grymt virus som går med hög feber länge. Har haft lite feber men åkt på en rejäl förkylning istället. Kurerar mig emellan uppassning av familjen. ;) Imorn börjar röjning av huset!! Nu ska allt tvättas och städas.

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0