Kö-tid i telefon och trevliga människor.

Kan ju inte bli bättre, gruvade mig för två samtal till försäkringsskassan och AMS. Men oj så smidigt de gick! Två minuters kötid på f-kassan och supertrevlig kvinna, lite längre kötid på AMS men ännu trevligare kvinna i luren där. SKÖNT! Behöver inte känna att jag måste ringa mer idag till dessa företag. :)))

I helgen var väl sista barnfria helgen på länge. Natalie åkte till mormor och morfar hela helgen och jag och Danne hyrde tre filmer och köpte hem lite goo mat. Vi har myst på hela helgen och hunnit med att städa ur bilen och byta lite däck. Jag var även på 40-årsfest när Stefan fd. butikschef har fyllt. Supertrevligt att träffa alla kollegor och vara ute bland folket. Samt goo mat och fika på de.
Söndagen kom lillhjärtat hem och oj vad vi har kramats!!!! Borta bra men hemma bäst. Mammahjärtat höll på gå i kras, kändes så länge sen hon var borta sååå länge. Svärmor och svärfar kom förbi och fikade och Natalie fick några presenter så hon kan plåga oss och leka affär hela dagarna. :P (vilket hon helst leker dygnet runt)

Vi var en sväng till Nina, Gustav och Lovis... drack kaffe, fikade och planerade vår påskhelg. Vi fick en liten impuls och bokade en stuga i storforsen fre-lör. Ska bli mysigt att komma iväg och de är ju så otroligt fint där! :D

Nu är de åter igen måndag och älsk har åkt på jobbet. Tur att de är kort vecka så jag har en lång ledighet med hela familjen att se framemot. :D

Bebbii INFO
Jaa, igår..... magen höll på att spricka tror jag! Gjorde så ont och magen spände sig SOM ALDRIG FÖRR! De ville inte heller ge sig och jag trodde aldrig jag skulle få sova. Men lyckades slockna tillslut! Nu är de bättre iaf...

Idag är jag i vecka 36 ( 35 fulla veckor och dag 5) Detta betyder att de är fyra veckor kvar nu. Bebis-väskan är nu packad men min och Dannes återstår. Oj vad de ska bli spännande att bli fyra stycken snart.

Din mage kan börja sjunka ner lite och det är lättare att andas, men det kan fortfarande vara svårt att hitta en bekväm sovställning. Kanske behöver du kissa oftare än vanligt, det beror på att livmodern trycker på urinblåsan. Ta väl hand om dig när du är gravid och planera din graviditet så att du orkar! Lägg gärna in ledighet sista månaden så att du är utvilad inför förlossning och tiden efter.
I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33.5 cm.
Moderkakan börjar åldras. Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst
Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0