Allt & inget.

Då var de måndag igen.
Helgen har varit jättebra. Vi har hunnit göra massor.... fredagen åt vi smörgåstårta som jag gjort. Mums vad gott de är!!! Sen myste vi ner o soffan med godis och chips...såg på idol och tog hand om varann. Nu är de inte många till ensamma helger tillsammans.



Lördagen började vi på storheden, vi köpte in lite smågrejjer till vårat badrum/tvättstuga. De blir mer saker än man tror! Sen skulle vi kika på bil, de slutade med att vi köpte bil också. Nu ska vi se hur de går. Vi måste kolla upp en sak med bilen som vi märkte när vi kom hem med den...men fixar den de så behåller vi den. De är en äldre dam född 96, den är superfin, vill så gärna behålla den. Vagnen passar i den och allt... känns inte som jag orkar leta efter en kombi mera.
Lördagen fortsatte hemma, Dannes pappa har arbetat på vårtat badrum så nu är alla väggar kaklade och tvättstugans golv är lagd...Känns så KUL när de händer grejjer.... Vill bara så klart allt. =D
Under lördagskvällen städade vi i renoveringsprojektet och sen var båda helt slut.

Tvättstugan, svårt att se men typ såhär blir de. Lådan är där maskinerna ska stå:

Gråa duschhörnan i badrummet:


Andra hörnan, där ska toalettstolen stå och de röda hålet ska bli ett skåp:


Söndagen så steg jag upp med tuppen och bakade några småkakor, åt frukost och sen var de bara ut och röjja på gården innan snön kommer. Vi har nu klippt gräset för sista gången. Åkte även på krauta en gång till pga, att vi saknade några plattor.. hem igen och fortsätta med gården. Nu börjar de likna något. Då är de bara för snön att komma. =D

Lilla biet tycker i magen hela tiden. De känns att den inte har så mycket plats mera för de är inte sparkar mera. Och den låter mitt revben vara i fred också... =D Skönt. Jag känner att den ligger riktigt långt ner nu med huvudet och jag får sånna känningar neråt ofta nu. Jag kallar de för "kniven i snuttan" (HAHA), alla som har varit gravida verkar fatta precis vad jag menar. Jag hörde att de kanske kunde vara att den tycker på en nerv  så de känns sådär jävla ONT!
Idag ska jag till barnmorskan så jag ska prata med henne om de så kanske hon kan förklara mera. Idag är de också prick 3v till dagen D... Undra när detta lilla liv ska komma??!
Är så bebissjuk så ska till Annika imorn och hälsa på igen. Hennes karl har ju börjat jobba så jag tänkte köpa med mig lunch och mysa ner med henne och bebisen såklart! =D
Mormor har stickat en jättesöt dress (kofta, byxa, mössa, tossor, sockar, vantar) Lägger in en bild. Sockersött.

.


Vissa stunder känns de som om jag är rätt så less att ha denna gigantiska mage, när man inte är gravid och ser alla underbara magar så är de en helt annan sak än att sitta här med denna mage. Jag känner mig så den klumpigaste elefanten på jorden. Jag känner mig rätt så redo på att gå vidare till stadiet där lillen ska komma ut.

Nu ska jag och lilla tyra äta frukost och ta en liten prommis. Ha en bra första dag idag!!! =D

 Ögonen säger allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0