Chocktillstånd

Aldrig har jag hållt en sån liten bebis som Liam. Han var så lätt, så små långsmala fingrar, naglarna var pyttepytte och allt var bara så pluttit! 8 dagar gammal låg han och sov i mina armar... en helt underbar stund!! =D Ville inte slita mig ifrån honom... men tillslut var jag tvungen att lämna familjen. Kommer nog inte dröja allt för länge innan jag besöker dom igen. Så fort jag får bebis abstinens. =P (Han var sååå liten)

Känns overkligt att vi också ska ha en sån liten parvel här hemma. Lilla livet i min mage kommer inom kort nu. De kan ju vara allt från 2-6veckor egentligen. Men man får väl räkna med de värsta dagen D kommer och sen går jag två veckor över och får ett igångsättnings datum som jag kommer att använda. Suck. Jobbigt att inte veta. =P

VECKA 37

Om barnet skulle födas nu räknas det som fullgånget. Barnet är moget och väl förberett för livet utanför livmodern.

De flesta barn ligger med huvudet i bäckenet, 4 procent ligger med stjärten före. Huvudet - eller stjärten - tränger ner i bäckenet och fixerar sig. Tidpunkten varierar dock mycket, hos en förstföderska kan huvudet redan vara fixerat sedan flera veckor. Nattsömnen är inte så god som tidigare. Antingen måste du gå upp och kissa eller så sparkar ditt barn så att du inte kan sova.

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm. Från och med den här veckan är inte ditt barn för tidigt född. De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten. Vid födelsen har ditt barn 300 ben i kroppen medan vuxna har 206, flera är ganska mjuka till en början. Vissa av benen växer samman i barndomen.


Kommentarer
Postat av: Fia

2008-10-07 @ 22:09:12
URL: http://slinds.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej Erika! Vettetusan hur jag hittade hit :D Hoppas det är kanon med dig och lycka till med allt! Massa kramar!

2008-10-07 @ 22:11:31
URL: http://slinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0