Fredag och helgmys

12 dagar kvar.
Veckan gick superfort med all aktivitet. Idag är jag hemma med gumsan. Vädret var inte så lovande som jag trodde så vi har mest myst på inne och nu har vi glasstajm. :)
Längtar som tusan tills vi får möta vår nya familjemedlem! Allt känns spännande och man har många funderingar över hur de skall starta... vilken tid på dygnet och på vilket sätt? När de startar hoppas jag att de startar på riktigt och allt går hyffsat fort iaf. Vill helst inte ligga på BB mer än jag behöver. Tryggheten som finns hemma är de man längtar till.
Jag har funderat över smärtlindring. Skall som förra gången starta direkt med värmekuddar för min rygg, och sen med lustgas och ta epiduralen också om möjlighet finns. Man kan ju aldrig veta förutspå hur förlossningen ska gå till när de är så annorlunda varje gång.
Men hinner man med ett varmt bad också skulle inte de sitta fel heller. De blev inget sånt förra gången!
Väskan är packad för bebis och vissa grejer jag vill ha med. Bara att invänta att den bestämmer sig att den vill träffa oss också...

FREDAG IDAG. Bästa dagen på veckan. Danne blir ledig och vi har inget planerat i helgen än. Kanske pyssla klart här ute på gården och grilla en bit kött.
Nu måste jag nog ut och roa min dotter för vi råkade sova i just över en timme när ingen av oss vaknade av larmet. OPS! ;)

Trevlig helg alla!


Kommentarer
Postat av: Nina

ja det är så spännande nu när det är så nära!!:))) mitt vad det är ;)

2011-05-06 @ 20:07:37
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0