Vem nekar att undersöka ett sjukt barn?

Då är man inte mänsklig. Ringde in igår pga. mitt halsont och huvudvärk. Tänkte att jag kunde få något så jag blir friskare till nästa helg iaf. :P Men mot eftermiddagen när Ntalie vaknade från hennes tupplur så hade hon 39,8 i feber fortfarande. Som nybliven mamma och mitt första barn blev jag sjukt orolig! 6 dagar med hög feber kan inte vara mänskligt. Hon hade inte ätit heller en portion mat på dessa dagar. Så i min vildaste fantasi trodde jag självklart att jag tar med mig henne på min tid så får dom kolla på henne! Så fel man kan ha!!!!

När jag kom till receptionen bad jag direkt sköterskan om en tid för Natalie också. Berättade hela vår histora! Hon SUCKADE & STÖNADE....hmmm....njaaa... eooommhh..... Nja du kan be din läkare att kolla på henne om hon har tid. Jepp, gick till läkaren och fick komma in efter många om och men. Hon kollade på mig och skrev ut ett nässpray... Vi får hoppas de hjälper! Sen drog jag våran historia igen och bad henne kolla på henne. Men den iskalla omänskliga kvinnan jag möttes av kunde inte röra Natalie för att hon inte stod med i hennes JÄVLA dator (ursäkta mig) En orolig mamma stod där och grät och min kära mamma som var med och hjälpte mig bad ytterligare bara om hon kunde lyssna på Natalie rosslande i lungorna. MEN ikke!!! De går inte om hon inte står med i datorn. Jag blev så jävla arg så tog vårt pick och pack och gick! (som att inte kvinnan i receptionen visste detta, hennes fel är detta också!) Nu har min mamma mailat chefen för vårdcentralen och berättat allt som hände. Vilket han/hon har rätt att veta och jag hoppas han/hon vidtar åtgärder. Ville delge mig denna information! På vår vårdcentral finns endast en vettig läkare vid namn Ulf. Har aldrig mött så fin människa som verkligen tar han om en när man känner sig som sämst! Hur kan man neka att se på ett sjukt barn??? TÄNK OM.... de skulle ha hänt något med Natalie efter detta... En stämning på en oersättlig summa pengar!! Får dom neka att kolla på ett barn på detta sätt? Kände mig så fruktansvärt arg så ville bara hem och ta hand om mitt barn.

Nu är vi i familjen hemma och försöker kurera oss. Snart är alla på benen igen och åter i vardagslivet förhoppningsvis. Man lär sig av sina misstag, jag tänker inte tolerera att besöka någon annan än vår läkare där! Jag ska då säga att de är tir att man har en så storhjärtat familj runt omkring en som hjälper oss när allt går snett och bryr sig om oss. Älskar alla er nära och kära som bryr er om oss så mycket! Alla i världen har rätt till att alltid ha någon vid sin sida.

Kramar från sjukstugan!

Kommentarer
Postat av: Karin

Men herregud vad hemskt! Jag blir jätte arg och nästintill tårögd när jag läser detta! Hur kan man ens bete sig så?! Hon borde inte få vara läkare..

Hoppas att Natalie blir bättre snart. Man blir så orolig! Kram på er!

2010-02-18 @ 14:50:44
URL: http://chaarin.blogg.se/
Postat av: Nina

men fyyy faan vad dåligt!!! hoppas läkaren får en rejäl utskällning!! kan hon inte lyssna på lungorna åtminstone för att lugna dig t.ex?? ååh jag blir så upprörd..



hoppas hon blir frisk fort! KRAM till er!!

2010-02-18 @ 19:30:04
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0