Hemma i sjukstugan med virus på två sätt!

Jaha, då sitter vi hemma sjuka igen. Natalie fick i fredags 40 graders feber, hosta, snorig, ögoninflamation!! Lilla stackaren. I måndags var de samma, febern ville inte gå ner. Så jag ringde läkaren direkt på morgonen... efter ett besök där fick vi veta att hon också har öroninflamation!! Att lillan fått lida såå... :( Nu har hon fått pencelin och känns redan som hon är på bättringsvägen! :D Men då smittar hon ner sina föräldrar också... Vi går här med täppta näsor, svullen i hals och huvudvärk. Proppar oss med tabletter och låtsas som om inget har hänt... Man måste ju vara på topp när man ska ta hand om ett sjukt barn. :P

Inte nog med det så har vår dator (bärbara) fått tuppjuck! Virus!!!! Försökte fixa de imorse och jag förstörde nog denna dator, trodde viruset var borta efter alla scannings program vi kört men IKKE. Nu måste vi skaffa proffs hjälpl och försöka formatera om datorn tror jag. Tur att man har fina vänner till sånt!

I helg jobbade jag som tusan hela helgen, sen hem och försöka hinna se lillan innan hon skulle lägga sig.  Annars var de väldigt lungt i helgen, jag ville ta en öl och kolla på TV men orkade inte ens de. Var bara godnatt efter nio-snåret.  Jag får spara mig till den 27 februari, DÅ SMÄLLER DE! ;)
Fest hos oss! Alla vänner är välkomna! Ska bli riktigt skoj med utgång & fest, var så sjukt länge sen sist nu.


Nä nu ska jag surfa runt på gammeldatorn en stund när lillan sover så sött. Hoppas hon sover länge så hon orkar hela kvällen sen. Hon somnade redan kl 11.00 för jag märkte hur trött hon blev, fick ge lunch lite tidigare...och för första gången fick jag i henne en halvburk iaf. Äter hon mat så blir hon friskare lite fortare.

CU soon.

Kommentarer
Postat av: Nina

ja jag får hjälpa dig nån dag :) har lite mkt nu, jobbar mkt och måste packa men vi måste styra upp nåt!vi får se den 27e hur vi ligger till, är det mesta packat och vi har barnvakt så kan vi ju kanske komma :)



ge en krya på dig-kram till natalie från oss :) kram!

2010-02-16 @ 19:37:23
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja tiden verkligen flyger fram! Ja vi kanske ses nån gång framöver, om inte annat så är jag ju in på jobbet ditt lite då och då. Jag jobbar ju inte särskillt mycket längre - var fjärde vecka ganska exakt=(.

Trist att ni är sjuka, hoppas ni kryar på er snabbt! Kram!

2010-02-17 @ 00:50:17
URL: http://nobbans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0