Vilodag kanske =P

Hejsvejs! Är hemma nu andra veckan. Kändes riktigt trist att de vart måndag igen och Danne skulle på jobbet. Hormonerna spökar så igår kväll efter en hektisk helg så rann bara tårarna. Jag har inte riktigt fattat att jag ska vara hemma nu tills de sätter igång. De känns rätt så overkligt egentligen. =P

Fullt ös i helgen med renovering, bullbak, städning och pyssel här hemma. Var i lördags på stan och köpte bebisen en overoll också. Jättefin från P.O.P. (eller bebisens mormor köpte den...tack tack mamma!)

Nu har jag lyckas färga min utväxt också... Hormonerna har gjort att min vanliga hårfärg har blivit så mörk, jag känner mig svarthårig. De är svinjobbigt!!!! Men nu är de gjort och jag känner mig som en människa igen.

Idag ska jag och Vera på föreläsning på sunderby sjukhus om förlossningen. Läskigt men bara 8veckor kvar nu. Imorn går jag in i vecka 33. De är nedräkning på hög nivå!! =D

I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr. Huvudets omkrets är 31 cm. Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda.

De är så sjukt mysigt att vara gravid, att känna sparkarna tydligt! Ibland tros jag känna att nu kommer de en fot i revbenet. Jag är så nära vårt lilla Bi men ändå så långt bort. Nu längtar jag riktigt mycket.


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack så mycket =) Kul att läsa att att graviditeten går bra, inte länge kvar nu.

2008-09-08 @ 16:52:58
URL: http://zpray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0