Pengarna rinner mellan fingrarna.

Idag kommer Annika & Liam, vi ska äta lunch... promma och mysa i solen. =D Så kul med fin fint väder! De är alltid kul med besök här ute i Persön. Annika bor just nu i sundom när hennes karl är i stockholm på jobb. skönt att ha dig nära. Så lätt att ta sig.

En liten tanke bara:
25 idag... känns lite som pengarna kommer in räkningar betalas och sen är de en slant kvar.... som man bara sparar och sparar, känns verkligen när man har mammapenning istället för att jobba. Och så ska man spara och spara på dagar så man får vara hemma med sin dotter så länge som möjligt. Jag skulle vilja ha kvar några dagar också till framtiden ifall man vill ta en extra vecka under sommarn.
Kanske ska börja knega lite extra så man får in en slant. =D Man saknar lite jobbet när jag är in där. De trodde jag först inte jag skulle göra men att komma hemifrån är nog viktigt för både mig och Natalie.

Vi var och handla igår också... men guuu så dyr maten har blivit. Och sen ska man ha fantasii att göra lite olika rätter var dag. Inte vet jag men min fantasi står stilla. De känns som att de ända vi äter är något med köttfärs eller korv.... HJÄLP. Har ni några roliga recept. Dela med er till mig??!!


Igår städade jag lite i köket och sovrummet. Har bytt till nya gardiner och putsat fönster. Känner mig så nyttig. Möblerade om i sovrummet också.. Så nu har Natalie sin egna hörna. Blev superfint!!
De blev så skönt att få vitt och ljust... är så less på de mörka under vinterhalvåret. =P

Nu ska jag fixa och sortera lite papper. Ha en underbar dag alle!!!

(Längtar tills imorn... får äntligen träffa dig gums!!! Malin imorn blir de kaffe och surrsurr!!! =D)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hellu lillmamman :) vet du, jag tycker också att det är svårt att variera maten, men jag har löst problemet... gå in på ica.se och sök på recept, typ soppa. Klicka in på en soppa som ser bra ut (jag sparar alla recept som ser bra ut i en egen mapp på favoriter) och till höger ser du en lista med senast sökta recept. Helt fantastiskt då man bara behöver klicka vidare och många gånger kommer det fram riktigt fina recept som man aldrig tänker på...Hoppas du hittar något som smakar :P kram Katta

2009-03-25 @ 22:01:55
Postat av: iricha

ÅÅÅÅ... tack för tipset!!

2009-03-26 @ 08:34:39
URL: http://iricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0