"Amning ett måste"

Just nu känns de som om amningen är ett MÅSTE i BVC-världen. Om jag har hel ammat i 3 månader och nu är Natalie inte så intresserad av att äta från bröst. Är de hela världen? Jag tror inte de... Hellre har jag ett nöjt och glatt barn än att köra slut på både mig och henne... innan hon kanske kan ta bröstet efter två timmar eller något. Efter de slockna helt utslagna på soffan.
Jag vill inte låsa in mig i huset och kämpa dagarna i ända!

Hon äter ca 2 ggr flaska och resten ammar jag nu. Kör med minifom droppar (dom älskar hon...=D).

Annars i veckan har jag varit till annika i onsdags, skönt att surra av sig bara om amningen och allt. =D Sen igår omgicks jag, Natalie och Malin... Vi gjorde några snabba ärenden på stan och sen var de lunch och kaffe. Nattis var jättesnäll... Trotts att hon har sitt heta temprament så är hon hur snäll som helst, hon tolererar ju att vi röjjer runt som vi gör.

Natalie med sin gudmor Malin, busis på ett vänsterhörn.. =)
                



Här är några bilder sen i söndags när vi badade tjejerna. Alicia hjälpte till med middagen.


Helgen blir nog lugn, vi ska måla och kika trav tror jag. Kanske på middag hos mamma.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad roligt att Malin blev gudmor=) säkert jätte stolt va;) hihi..måste ses snart igen!

2009-01-30 @ 19:08:28
Postat av: Sofie

Har du funderat på att bara nattamma, å köra ersättning på dagarna? var likadant för mig med min lille, skrik å grin vid amningen på dagen och funkade jättebra på natten och morgonen. Var tyvärr dålig på att pumpa på dagarna och hålla igång produktionen, så gick till slut över till enbart ersättning när mjölken började sina. Men det funkar det också, så länge de är nöjda å glada så är de inget att bekymra sig över :) Det känns lite hysteriskt med amning från barnmorskorna tycker jag. Det är ju olika för alla vad som funkar :)

2009-01-31 @ 23:06:21
Postat av: iricha

Tack Sofie.



Känns alltid skönt att få lite sympati. :D (vem du än är :P )



Nu kör jag ersättning på dagarna och ammar på natten, vilket funkar superduper!

2009-02-03 @ 21:09:18
URL: http://iricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0