Allt fortsätter att "gorma"

Fortfarande amningsproblem hemma hos oss.


Natalie äter bra på natten men på dagarna är de gorm och skrik. Hon vill verkligen inte äta från mitt bröst. Flaskan funkar jättebra direkt.

Jag åkte på föräldrautbildningen igår och kunde delta ca 30 min, sen var de skrik och gap. Jag bröt ihop... de skär i hjärtat när hon skriker och är så ledsen. Träffade min gamla barnmorska, distriktsköterskan, jourläkaren och en praktikant, alla med olika tips och ingen med något vettigt. De kändes inte som om dom förstår mig. Dom försökte tycka hennes huvud till mitt bröst (och tvinga lillan) de är ju livsfarligt! Hon kan få en skräckupplevelse och aldrig vilja ta de igen så jag var tvungen att säga till sköterskorna. SLUTA!

Helt uppgiven gav mig mig därifrån och hämtade min kära karl. Ringde mamma och svärmor och beklaga mig. Kommer hädanefter förlita mig på deras erfarenheter. Orkar inte springa hit och dit och förklara mig för alla bara för att hon har fått ersättning någon gång när de inte har känts som om mjölken har räckt till.


Lilla gumman min, du gör din mamma så fundersam men tillsammans ska vi lösa detta.

Igår slocknade jag 19.00, var så slut i huvud och kropp. Kände mig lite småsjuk...



Vaknade tidigt idag och känns som jag fått nya krafter. Svärmor ska komma förbi här idag. Skönt med stödet av familj och vänner....


Massa goo kramar till er alla. Tack för all hjälp!


Kommentarer
Postat av: Nina

det är samma för mig, jag tar också hellre råd från min syster och mina föräldrar. det är så mycket prat om att amma att det verkar som att det är en dödssynd att inte göra det, man vill ju bara att ens barn ska bli mätt och inte skrika ur sig all energi! man blir ju själv så slut i huvudet och kroppen. jag tappade helt matlusten när lovis var så där och det är ju inte alls bra för mjölken när jag själv inte äter. du kan ju köpa en bröstpump som jag har från philips för 500, då kan du ändå ge henne bröstmjölk när hon är så där fast i flaska.

ser fram emot att ses! kram!

2009-01-27 @ 12:06:59
URL: http://girls.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej gumman! har tänkt på er! och har tänkt ringa dig, men inte riktigt lyckats! Om nu inte din bm eller bvc-sköterska kan svara på dina frågor, så får du lyssna på din bebis! om hon verkligen inte vill ta bröstet så är det ju bara att ge flaskan oxå ammar du så ofta hon vill. Det ska ju inte vara jätte jobbigt och besvärligt att "försöka" amma henne. Var inte ledsen för det här, kanske går det över eller så är det bara såhär. Du behöver ju inte ge upp ammningen helt för det!är ingen bm, inte änn i allafall=) hihi, det här är ju bara vad jag tycker. lycka till nu! vi får ses nån dag! och det är helt upp till dig om du vill ta till dig mina råd, du behöver absolut inte göra det!;) då du vet=) hihi..puss å kram

2009-01-27 @ 17:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0