SKRÄCK (upplevelse) NR 1

Igår kom jag och Lillan hem vid 14-tiden...
Jag satt och pysslade på golvet brevid en sprattel bebis.. Tyra var också hemma. Helt plötsligt börjar hon skälla in mot köket och tittar upp mot vindan. Jag platsar henne... trodde att blåsten ute kanske lät lite. Helt plötsligt kommer något SVISCHANDE förbi mig och krachar in i i fönsterrutan. Ser ett svart fladder... Detta är en stor KAJA!!! Som blixten kastar jag mig upp och rusar mot toaletten!!! Glömmer Natalie och Tyra!!!! Helvete.... För alla ni som vet är min största skräck FÅGLAR, små som stora! Under min högstadietid var jag och mitt ex ute och fiskade i prästholm vid en liten sjö.... där blev jag olyckligt vis anfallen av två gigantiska svanar... (prommenerade kanske vid deras bo eller nåt) Efter detta är jag livrädd för fåglar! Samlade mig snabbt för att hämta Natalie och Tyra...så rusade fort fort fram och plockade upp en skärrad bebis... Tog tag i tyra och och in oss alla i toaletten. Ringde Danne och grät.... HJÄLP!!! Prinsen som han är kastade han in sig i bilen och skyndade sig hem... Jag visste även att min mamma var på G hit så ringde flera ggr tills hon svarade... Hon kom före Danne och jag uppmanade henne att komma direkt in till toan. Skynda dig mamma! Jo jo jag kommer. De tog riktigt länge för henne att komma in.... (de visade sig senare att hon trodde jag drog ett aprlskämt...så hon sölade in!!) Modig mamma som man har så tog hon Dannes 45 till finsko som försvarsgrej och gick in till vardagsrummet. Fågeln var YR som bara den och fumlade sig mot köket.... Mamma öppnade flera fönster och dörrar och tillslut så flög den ut! PUST!!!!

Danne kom med Svarvare men mamma hade ju redan fått ut den. Han hade också trott att jag skämtade först men när tårarna till och med kom förstod han att de bara var att skynda sig.
Vi listade ut tillslut att denna Kaja har kommit genom skorsstenen..... STÄNG SPJÄLLET ALLA!! SE UPP FÖR KAJOR!!
Nu är spjället stängt!



Nä, idag har jag prommat.... lekt med dottra min och nu ska jag ställa till med storbak!
Hoppas ni njuter av en skoj händelse.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh tack så mycket. Nej barn är underbara men ibland mycket svåra att handskas med :) Då får man helt enkelt bita ihop och tänka på något annat :)



Läskigt med fåglar, speciellt inomhus!!!

Såg en spindel i våran källare idag, kan säga att min reaktion var ungefär likadan som din :p Fredde fick rädda mig!

Hoppas vi ses snart, är så roligt att umgås med er :) Kraaaam

2009-04-02 @ 23:37:04
URL: http://chaarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0