7 veckor kvar!

Nedräkning!

Jepp nu är jag i vecka 34, de känns overkligt men ändå säger jag varje dag till lillen: Nu är de bara att komma ut, väntar på dig.. =D Känns verkligen som att jag är jätteredo. Danne säger också varje dag att han längtar och tycker de börjar bli dags. Hoppas inte jag kommer gå övertiden såå mycket iaf. Man måste ju som räkna med de.

  

I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm.

Barnets hud blir mer rosafärgad. Om det är en pojke så har testiklarna vandrat ner i pungen. Tarmen är full av en grönsvart massa, en slags bajs som består av hudavlagringar, som barnet får i sig när det svalt fostervatten, galla och tarmsaft.

Bröstvårtorna blir större och brösten tyngre. Kolostrum, eller råmjölk, kan läcka ur dina bröst fast ditt barn ännu inte är fött. Det är kanske dags att köpa en stödjande amningsbehå.
En del kvinnor kan känna sig stora, klumpiga, oviga och rent av oattraktiva. Du kan känna dig trött, otålig och gnällig. Kanske märker du att dina ringar börjar klämma åt om fingrarna, eller att händer och fötter är svullna. Det beror på att vätska samlas i kroppen.

Idag ska jag och Vera baka lite, hon ringde och väckte mig och ska ta sitt pick och pack och komma och hälsa på. =D Kul att få besök.


Kommentarer
Postat av: Nobban

Vad fiiin mage!! =)

2008-09-16 @ 22:26:10
URL: http://nobbans.blogg.se/
Postat av: Nina

ååh vad stor och fin mage du har :) jag är avis jag vill också att det inte ska vara så länge kvar :)

2008-09-17 @ 18:47:23
URL: http://girls.blogg.se/bebbe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0