Förlossningen.

Hej allihopa! Tack än en gång för alla grattis...

Tänkte jag skulle berätta lite granna. Lördagen åkte vi in igen men för sista gången. Jag blev inlagd på BB övernatten för att dom skulle sätta igång mig på söndag morgon. En lite sömnlös natt med en riktigt verklig dröm om att jag och Danne skulle få en flicka så vaknade jag riktigt tidigt (05.00) ringde Danne kl sex och väckte honom så han skulle komma så fort som möjligt till mig. Saknade han sååå på BB. Kl. 08.00 var vi på förlossningen och kopplade in alla sladdar i mig. De satte dropp som skulle öka värkarna. Då var jag öppen 2cm och varje cm ska ta ca en timme. Allt rullade på och värk efter värk kom och ökades. vid tolv tiden fick jag lustgas och efter kl 16.00 skrek jag efter ryggbedövning (som jag inte trodde jag skulle vilja ha) Men oj så fel jag hade. Jag belv som en ny människa. Efter att missbrukat lustgasen några timmar... (snurrig på ett skönt sätt, mellan värkarna) Så kom en läkare och satte ryggbedövningen. SKÖÖNT! Jag var uppe och promenerade ganska mycket. Danne sköt droppet och jag skötte de onda. =P

När dom undersökte mig hände de inte mycket,,,, kl 20.00 hade jag bara öppnat mig till 4cm och dom stängde av droppet för att jag skulle vila i 2h. Dom förklarade att de kanske inte kommer att gå den vanliga vägen och att dom var tvungen att förbereda mig för snitt. (jag blev ledsen, de var inte såhär de skulle gå till)

Jag somnade ganska fort i ca 50 min och vaknade av en flodvåg med vatten forsade ut. De var mera fostervatten som kom när jag och livmodern fick slappna av. Kl 22.00 försökte dom igen... och från kl 00.00 gick de som en rasande fart....!! Värkarna var starkare och längre men jag vågade inte hoppas på att de skulle gå. Vi kämpade tillsammans och de var de värt. Efter 20 timmar kom lillan till världen... Vi blev föräldrar till världens sötaste och underbaraste tjej. Hon ska heta Natalie Nilsson (mellannamnen är ej klara). Hela familjen mår fintfint....



Natalie tackar ALLA med en flygande puss!

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag klarar inte av att läsa utan att börja gråta..huu..vad bra att det gick så bra=) att du fick föda naturligt;) som du ville! längtar tills vi kan komma och hälsa på lilla Natalie. många kramar

2008-11-14 @ 12:36:08
Postat av: Erica

Ni kan komma nästa vecka någon dag om ni har tid. :P (jo allt var tungt men de GICK tillslut)

2008-11-14 @ 19:15:11
URL: http://iricha.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Halloj!

Vad skönt att allt gick bra tillslut och att ni fått komma hem. Vad söt hon är eran sessa! Kram från Nettan

2008-11-15 @ 18:24:17
URL: http://nettanb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0