Fjällresan är över.

Började med att köra 40mil i torsdags, mot hemavan. De var rikigt långt att köra men så småningom när klockan slog halv åtta på kvällen parkerade vi vid stugan där Malin hjälpte oss in med grejerna. Vi hade fullpackad bil, kläder, skor, mat och dryck. Vi var rätt så slut första kvällen så de blev tidigt. Jag och Danne skulle sova i våningssäng, men vi envisades med att sova i samma så de blev inte mycket till sömn första natten, vi vred o vände på oss omvartannat men de blev inte bättre. Men mysigt var de iaf.
Dag 2 åkte Tobias & Per ut i backarna, medans jag, Danne och Malin packade ryggan med Varm choklad, smörgås och korv. De grillades och mystes.
På kvällen hade vi bokat bord på en italiensk restaurang högt uppe på toppen, men när vi anlände dit efter att vi besökt after skiin så insåg vi att de inte var så lyckat. (4st rätter att välja mellan, typ kalvlägg och saker jag aldrig hört om) De slutade med att männen lagade oss tacos i stugan. MUMS!
Vi bodde väldigt högt upp, mitt i backen. Superfin utsikt och vädret höll i sig, men vi saknade solen.
Dag 3 blev lugn, jag och Malin tog en prommis åtta på morgonen, ner för hela backen och sen upp igen. ASJOBBIGT! Sen städade vi ur stugan tog en fika i centrumhuset i solen (solen kom när vi for). Sen började vi rulla hemåt, vi hade ju en bit att köra. Käkade pizza i sorsele. Lite oturligt nog fick vi sladd på bilen just när vi lämnat sorsele men jag lyckades räta upp bilen igen, efter de körde jag skakis några mil till innan vi bytte. Men när vi kör ut från Älvsbyn så kör en bil rätt ut på huvudleden vi kom på i flygandes 110...Med möte lyckdes Danne kränga imellan bilarna och vi pustade ut!! Vilken hemfärd. Skönt och vara hemma om jag säger så.


Prommis idag med Mamsen och sen ska jag o min prins åka till Prästholm, där hans föräldrar Lena och Micke bor, hälsa på och kanske äta en bit. =D

Ha en fin vecka allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0